TESCO-s hívő?

Kétféle hívő van: TESCO-s hívő és mezei, vagy mondhatni egyszerű hívő.

Még mielőtt félreértés lenne, nem az kérdésem, hogy ki jár a TESCO-ba vásárolni, és ki nem. Ugyanis tényleg kétféle hívő van. Az egyik fogyasztói szemléletű. Ezt nevezem én az egyszerűség kedvéért TESCO-s hívőnek. A másik szolgáló természetű.

Milyen is a TESCO-s hívő? Tisztában van a legfontosabb fogalmakkal:

  • 2 in 1: Two in One, magyarul kettő az egyben. Ha megfigyeltük legújabban már sokszor három az egyben. Például: sampon és hajkondicionáló, tusfürdő és hidratáló krém, evangélium + egészség, evangélium és pénz egyben vagy éppen evangélium és pénztelenség. Kombinálunk. Pedig nem kell. –
  • Duopack: Dupla csomagolás. Így kedvezőbb az ár. Nem kerül annyiba, mintha kétszer egy csomagot vennénk. Azért is, mert kisebb a benzinköltség. Kevesebbszer kell elmenni a boltba. Mi egy hónapra elegendőt vásárolunk. Igéből is. – Fontos a csomagolás: Milyen a doboz? Milyen az imaház? Milyenek az énekek? Vagy ha “csak” igehirdetés van, akkor olyan szegényesnek érezzük az istentiszteletet. Nem elég színes. Aztán ki csomagolja az üzenet? Ha nem a lelkipásztor, akkor nem is jövünk. Több fiatal is mondta, hogy pár éve, ha tudták, hogy nem a lelkipásztor beszél, akkor komolyan gondolkoztak, hogy érdemes-e jönni.
  • Akció: Figyeljük az akciókat. Vannak, akik az ünnepek előtt jönnek csak bevásárolni, amúgy egyáltalán nem is járnak. Karácsony, húsvét, esetleg hálaadónap. Akkor különben is lehet számítani különleges eseményekre, akciókra. Vendégszolgáló, harangzenekar, talán még termékkóstoló is lesz. Mi úgy hívjuk, hogy közös ebéd.

Tudjuk, hogy nem így kellene működni az életünknek, nem így kellene működni a gyülekezetnek. De akkor hogyan?

Jóföldi Endre